advertentiemateriaal, promotieartikelen, bedrukte relatiegeschenken, disposables en vele andere.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind u een overzicht met de vragen die ons veel gesteld worden en onze antwoorden daarop. We hopen u daarmee nog wat sneller te helpen.

Algemene vragen (1)

Er zijn verschillende manieren om uw producten van China naar Europa te transporteren. Elke heeft zo zijn eigen kostenstructuur en overkomsttijd. Kijk hieronder voor een korte opsomming van transport opties hieronder.

Zeevracht:
Lage kosten per m3 of kilo, maar vrij hoge vaste kosten voor documenten en douane (in- en uitklaring). Verschepen, in- en uitladen kost ongeveer een maand. We verschepen normaal gesproken naar Rotterdam, dus mogelijk moeten we de artikelen naar u per vrachtwagen vervoeren, wat natuurlijk ook wat tijd kost.

Budget Zeevracht:
Bij hetzelfde als hierboven, met als verschil dat we producten van verschillende klanten proberen te combineren. Op deze manier besparen we voor u op de vaste kosten. Nadeel is natuurlijk wel dat uw producten mogelijk moeten wachten op die van andere klanten en de levertijd dus wat langer wordt dan met Zeevracht.

Luchtvracht:
Hoge kosten per kilo en enkele documentatie en douane kosten. De goederen worden eerst naar Amsterdam gevlogen en dan verder gedistribueerd worden naar uw locatie. In totaal zal de overtocht zo'n twee weken duren.

Koerier:
Erg hoge kosten per kilo, maar weinig of geen vaste kosten. De expresse bedrijven (DHL, TNT, UPS, FedEx) leveren de goederen direct bij u af, dus er is geen natransport benodigd. Nadeel is dat wij geen goederen kunnen inklaren (door de douane brengen) in landen waar we zelf niet gevestigd zijn, die zult u dus moeten betalen.

Enkele tips om uw transportkosten te verlagen: Vervoer verschillende items in een keer en plan en bestel ruim voor u de producten nodig hebt. Onze website berekend automatisch kosten en lead time voor uw producten, dus daar hoeft u zich al geen zorgen om te maken. Voor erg grote orders kunnen we natuurlijk kijken of we een optie tegen een lagere prijs kunnen aanbieden, neem daarvoor contact met ons op.

Vragen over het bestelproces (6)

Wanneer u ons grote bestanden wilt toesturen of wanneer E-mail niet volstaat, hebben wij de voorkeur om Dropbox te gebruiken boven andere oplossing (FTP, Wetransfer, etc). Dropbox is een handige applicatie om mappen met bestanden veilig en gratis over internet te delen. Zo werkt het:

1) Maak een account aan en installeer (indien nodig)
Maak hier een gratis account aan en volg de installatie instructies.

2) Maak een map aan en deel
Open de Dropbox folder en maak een nieuwe map aan door op uw rechtermuisknop te klikken. Vernoem deze map naar uw bedrijfsnaam en/of project. Klink nogmaals op de rechtermuisknop om de map te delen met info@dinilu.eu.

3) Kopieer uw bestanden
Kopieer bestanden en mappen die u met ons wilt delen naar uw nieuwe map. Zorg ervoor dat u ze kopieert, Windows bv zal standaard enkel verplaatsen.

4) Wacht
Uw bestanden zullen nu automatisch geupload worden naar het Internet. Wacht tot dit proces gereed is met het afsluiten van uw internet verbinding of computer.

De mappen en bestanden zullen nu zichtbaar worden op onze computers. Wanneer we u iets toe willen zenden, zullen we dezelfde procedure volgen in dezelfde map en u een begeleidende e-mail sturen.

Dinilu wordt in Europa vertegenwoordigd door Tonino International Trading uit Nederland. Voor al onze EU leveringen zullen contracten Nederlands recht en regelgeving volgen. Alle betalingen dienen SEPA bankoverschrijvingen te zijn naar onze Nederlandse bank.

Alle andere leveringen zullen worden verzorg door Dinilu ltd in Hong Kong en volgen het recht en de regelgeving van Hong Kong. Betalingen dienen bankoverschrijvingen te zijn naar onze bank in Hong Kong.

Op dit moment kunnen wij helaas geen cheque of credit card betalingen accepteren.

Deze website heeft als basis een webshop! Wij vroegen ons af; waarom zijn er zoveel webshops waar men specificaties en prijzen kan vergelijken en opties kan selecteren terwijl het meeste op de B2B markt zich nog steeds achter gesloten deuren lijkt af te spelen? We hadden geen idee, dus besloten we aan het werk te gaan met een fantastisch open source content management systeem (Drupal) en een zeer flexibele webshop oplossing (Ubercart) om de offerte winkel te maken die wij zouden willen gebruiken.

Maakt u zich echter geen zorgen; aan het eind van het verhaal, zelfs na het "bestelproces" in de webshop, ontvangt u enkel een geheel vrijblijvende offerte.

Natuurlijk stuurt u ons graag zo vroeg mogelijk uw ontwerp of logo toe, maar haastige spoed is zelden goed. Zonder details van uw order of product is het voor ons lastig om u goed te kunnen helpen.

Wanneer u uw offerteaanvraag hebt afgerond, wij bekend zijn met alle details, nemen we contact met u op voor het versturen van het artwork en de details van het ontwerp. Wanneer u zeker wilt weten dat uw logo of ontwerp geschikt is kunt u natuurlijk ook contact met ons opnemen.

U kunt ook Dropbox gebruiken, instructies staan hier: Ik wil u enkele (grote) bestanden toesturen, kunnen we daarvoor Dropbox gebruiken?.

Nee, helaas. We hebben besloten om enkel aan bedrijven en organisaties te leveren. Voornamelijk omdat de hoeveelheden artikelen die we normaal gesproken verkopen beter passen bij de professionele dan de privé sector. Daarnaast hebben we ook de sterke consumenten bescherming in Europa in overweging moeten nemen, wat voor ons betekende dat zaken doen met privé personen lastiger en risicovoller is.

Wanneer u wel onze producten wilt kopen kunt u mogelijk contact leggen met een firma bij u in de buurt die de goederen van ons kan betrekken en aan u kan doorverkopen. Veel Succes!

We begrijpen natuurlijk dat u zeker wilt weten dat u ontvangt wat u wilt als u bijna ons besteld en sturen u graag monsters toe. Monsters of samples zijn er in verschillende varianten; Monsters van een eerdere productie, dummy's, stof, materiaal, kleur, digitaal geprint of handgemaakte monsters. Mogelijkheden voor monsters verschillen per product en offerte aanvraag.

Maakt u daarom eerst een offerteaanvraag voor het product waarin u geïnteresseerd bent af. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op en bespreken met u welke monsters het best passen bij uw product en aanvraag. Kosten zullen we doorberekenen, bij nieuwe klanten dienen deze vooraf voldaan te worden.

Vragen over producten en offertes (4)

nee, normaal gesproken nemen wij die voor onze rekening bij onze klanten uit de EU. Er is echter een uitzondering: Wanneer u goederen bestelt met als aflevermogelijkheid per koerier "Expresse" (UPS/TNT/DHL), dan zult u invoerrechten en mogelijk btw moeten afdragen. Dit omdat we, voor landen waar we zelf niet gevestigd zijn, die niet kunnen voldoen.

We zijn constant op zoek naar ideeën voor nieuwe producten voor onze toch al uitgebreide collectie. Dus wanneer u een product niet op de site kunt vinden, zelfs niet met gebruik van de zoekfunctie, neem dan contact met ons op.

We zullen dan beslissen of we het product in de collectie willen opnemen. Zo ja, dan publiceren we het online in ongeveer een week. Soms beslissen we dat we het niet willen opnemen, maar dat we u toch graag van dienst zijn en maken iemand vrij om u te helpen. In elk geval neemt er iemand snel contact met u op.

Dat kan natuurlijk, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en evenzovele manieren om producten aan te kopen. Bijna al onze producten worden in China vervaardigd, maar andere landen (zelfs uw eigen), zouden goedkoper kunnen zijn afhankelijk van uw order, product en maximale levertijd.

Wij streven ernaar om u zoveel mogelijk moeite te besparen. We gebruiken vele zeer capabele fabrieken die kwaliteit hoog hebben en houden ze scherp door continue kwaliteitscontrole. Wanneer u denkt dat onze prijzen acceptabel zijn, zullen wij ons uiterste best doem om van u nog een tevreden klant te maken.

Nee, wij kunnen u geen merkproducten verkopen, behalve natuurlijk wanneer u zelf de eigenaar of vertegenwoordiger bent van dat merk. In dat geval vragen wij u om een Letter of Authorization (LOA) op te stellen.

We bieden ook geen parallel import aan vanwege te verwachte problemen met de import/douane, wat vertraging kan opleveren voor producten van andere klanten.